ההחלטה על צבע למטבח יכולה להיות מאתגרת. אחת הבחירות המפחידות ועם זאת גם הפופולרית בעיצוב מטבחים היא מטבח שחור. הצבע השחור על גווניו, מפחם ועד גרפיט, הפך מאד מבוקש, לא רק באופנה ובמכוניות אלא גם במטבחים המודרניים. הוא נראה במיטבו בסגנון המינימליסטי. וככלל – כאשר רוצים לגרום למטבח להיראות מתוחכם ויוקרתי יותר אפשר להוסיף לו עיצובים בשחור שיעשו את כל ההבדל.

האם רק למטבחים גדולים?

מטבח שחור יכול להיראות טוב בכל מידה ולא רק במטבחים גדולים. אל תחששו להשתמש בשחור במטבחים קטנים או בחללים צרים. כל שצריך הוא ליצור את התנאים הנכונים. הסוד העיקרי הוא בתאורה טובה שתוכל לאזן את החושך. כאשר העיצוב יהיה הרמוני ומאוזן עם הרבה אור טבעי המטבח יהפוך למקום נוח ונעים להיות בו בכל קנה מידה. פסי תאורה בתקרה, בארונות עצמם ובחיפויי הקירות יכולים לשמור על בהירות דומה לאור יום ויוכלו אף לתת תחושה של הארכת או הרחבת החלל בהתאם לעיצובם.

אלו שילובים יתאימו למטבח שחור?

עובדת היותו צבע יסוד מוחלט לא מחייבת עיצוב מונוכרומטי טוטאלי ואפשר לשלב אתו צבעים נוספים. ממש כמו באופנה הוא צבע שמשתלב נהדר כמעט בכל עיצוב, כאשר הוא מביא עמו ממד נוסף שגורם למטבח להרגיש יוקרתי ודרמטי.
אפשר לתכנן דגשים והבלטה בלבד בשחור או לשמור על ניגודיות או השלמה עם צבע נוסף או חומר נוסף. הוא ישתלב נהדר עם גוונים רבים. כמובן עם לבן, אך גם עם גווני צהוב, בורדו, ירוק או תכלת. לא נטעה אם נכליל ונאמר שכמעט כל גוון יראה טוב אתו. חכמת השילובים הנכונים היא שתשפיע על התוצאה. גם פריטים מחומרים אחרים, כמו מתכת, עץ או אבן יוסיפו אופי. לעץ או לאבן יש יופי טבעי, אורגני וחמימות נהדרת שיתנו ערך מוסף משמעותי לסכמה שכולה שחורה. המקום כולו יוכל להפוך להרבה יותר מואר ומסביר פנים.

צבע הוא גם אנרגיה

כדאי לדעת שצבע הוא גם אנרגיה ולשחור יש אנרגיה עשירה ביותר. מטבח שחור אמנם לא מתאים לכל אחד ולכל מקום, אך אי אפשר להתעלם מהנוכחות האלגנטית שלו. בזכותה הוא קיבל את הפופולריות הרבה שלו. כדי שלמטבח השחור יהיה את מלוא האפקט כדאי להתחבר לקונספט ולהיות שלמים עם היחידות הכהות. בחרו בו באופן ובעיצוב שיתאימו לאישיות שלכם, לסגנון המשפחה והבית.

איכות והקפדה יתירה

אחד החששות העיקריים ממטבח שחור הוא הנראות שלו בעבודה השוטפת במטבח ולאורך זמן. כתמים נראים היטב על הצבע השחור ולכן חשוב לבחור בחומרים איכותיים שלא דורשים תחזוקה גבוהה. ישנם לא מעט כאלו היום. מדלתות צבע בצביעה איכותית מיוחדת עם הגנה מטביעות אצבעות, דרך פניקס עמיד במיוחד ועד דלתות קשיחות מזכוכית או פורצלן. במטבח שמיוצר באיכות גבוהה סימני לכלוך והתנהלות שגרתית במטבח פחות יראו עליו.

צבעי רקע למטבח שחור

מטבח שחור מאפשר כמעט כל צבע כרקע ראוי עבורו. עם זאת מומלץ לבחור בצבעים בהירים לגווני הקירות והריצוף. קירות לבנים הם דרך נהדרת להאיר את החדר ולהדגיש את קווי המתאר של הרהיטים הכהים. רצפת פרקט תכניס אפקט משמעותי של חמימות לשחור הדרמטי.
במטבחי next125, מותג הפרימיום מבית חברת המטבחים Schuller גרמניה, הגוון השחור וגוונים כהים קרובים לו, כמו אפור לבה או גרפיט, בדומה לכל גוון אחר, תמיד יוצעו בגימור איכותי גבוה, כדי שיוכלו לתת מופע מרשים ויוכיחו עמידות בשימוש היומיומי להנאה מושלמת לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *