מטבחים מיוחדים תמיד יהיו מטבחים אינדיבידואליים ללא פשרות. הם יהיו מותאמים באופן אישי לצרכים, לאורח החיים של בני הבית ולמקום. מטבחים מיוחדים יהיו מתוכננים מתוך מחשבה על נוחות ויעילות. תהיה בהם גמישות רבה יותר בכל הנוגע לאפשרויות הפריסה והעיצוב, בהתאמת הארונות ומשטחי העבודה. מטבחים מיוחדים יכולים להיות מצוידים במוצרי חשמל מתקדמים יותר, יכולה להיות בהם תאורה מתוחכמת ואפילו תכונות אוטומטיות שונות, כמו נעילות חשמליות או הפעלות מתוזמנות.

כמה סודות וטיפים להפיכת המטבח שלכם למטבח מיוחד:

פריסת המטבח

תכננו פריסת מטבח יצירתית, פתוחה ומסבירת פנים. תכנון אי במטבח או חצי אי ייצרו משטחי עבודה שימושיים יותר ואפשרויות לאינטראקציות חברתיות. עשו אותם שונים ומיוחדים. נצלו את הפרדתו של האי משאר חלקיו של המטבח ותכננו אותו בצורה, חומר או צבע שונים מחלקי המטבח האחרים. היו יצירתיים עם האי שלכם.
ברור שכל האלמנטים צרכים להיות מסודרים בצורה היעילה ביותר שיש. להרגלים טובים מתרגלים מיד, אך חוסר יעילות במטבח והפרעות שונות הן טעויות שאין עליהן פיצוי. פעמים רבות תידרש התייחסות מיוחדת לחלל כולו ו/או התאמה לצרכים אישיים שונים, כמו: הוספת מקום לאוסף היינות או הסבת מקום ייעודי למשרד ביתי, לבר משקאות ועוד. לכל אלו יש להתייחס כבר בתכנון הראשוני של פריסת המטבח.

השתמשו בצבעים

לצבעים יש כוח והם יכולים ליצור אווירה ייחודית במטבח שלכם. הם יכולים להוסיף חמימות, לתת לחלל תחושה אישית יותר ואף להעלות רגשות שונים. צבע יכול להוסיף אווירה עליזה, תוססת ומזמינה וזו בדרך כלל האווירה שנרצה ליצור במטבח המיוחד שלנו. מטבח לבן או אפור או שחור הפכו לשגרתיים. בחרו גוונים ייחודיים יותר ועשירים. אפשר לבחור, למשל, בכחול כהה או ירוק עמוק או בגוונים מעניינים של אדום יין או צהוב-זהוב לנועזים. חשבו על הצבעים תוך כדי עיצוב והקפידו לעשות התאמות, שייצרו אווירה חמימה ומזמינה מחד עם מופע צבעוני מאופק יחסית שקשור ליוקרה מאידך. דאגו גם לאיזון בין כהים דרמטיים לבהירים מרגיעים.

עיצוב פנים: טל פיזנטי – טל דיזיין, צילום: עדי אקשטיין

אפשרויות של תאורה

התאורה היא מרכיב חשוב בעיצוב האווירה מעבר לייעודה הטכני. היא יכולה ליצור אווירה מיוחדת במטבח באופנים רבים. כמובן שאור טבעי הוא התאורה הטובה ביותר. ניתן להוסיף לו תאורה ייעודית, מעל משטחי עבודה לדוגמא, ותאורת אווירה דקורטיבית, שתוכל ליצור אופי דרמטי במטבח או אווירה נעימה ומזמינה. גופי תאורת לד שקועים או נסתרים בגוף הארונות יעזרו ליצור אפקטים מרשימים. מעל האי או מעל פינת הישיבה אפשר לתלות גוף תאורה מעניין שימשוך את העין ויבלוט בייחודו.

מוצרי חשמל מתקדמים ואיכותיים

השקיעו במוצרי חשמל מתקדמים מהשורה הראשונה, שלא רק ייראו נהדר, אלא גם יעבדו קשה עבורכם ויעמדו בפני בלאי. מוצרי חשמל מתקדמים יוכלו לשפר את זרימת העבודה והיעילות. טכנולוגיה חכמה תוסיף למטבח שלכם תכונות היי-טק אוטומטיות קלות לשליטה. מוצרי חשמל איכותיים, בעלי שם והוכחה של אמינות וביצועים, יהיו מרשימים ויהפכו את המטבח שלכם לחלל מיוחד עם תוצאות מוכחות.

שלבו פרטים ודגשים יצירתיים

שלבו נגיעות דקורטיביות אישיות בעיצוב המטבח שלכם. זה יכול להיות כל דבר, החל מתמונות משפחתיות, יצירות אמנות או אביזרים מיוחדים. יצירות אמנות הן דרך מצוינת להוסיף מגע אישי לחלל. אפשר לתלות אותן על הקירות או להציג אותן על מדפים פתוחים או בתוך ארונות עם דלתות זכוכית. את האביזרים השימושיים במטבח אפשר לתלות על חיפויי קיר מיוחדים מזכוכית, פורצלן או פניקס. התצורה שלהם יכולה להיות מיוחדת לכם ולא דומה לאף מטבח אחר.

סביבת העבודה

בחנו את סביבת העבודה כולה והשקיעו גם בה לתוספת מרקם ועניין. קיר עם חיפוי אבן, מחופה באריחים מעניינים או בצבע ייחודי יעניקו למטבח תחושה אמנותית ומותאמת אישית. בחרו את החומר והגוון שישתלבו בצורה הרמונית עם ארונות המטבח וידגישו אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *