עיצוב פנים: זיוה בר, צילום: גידי בועז

שילובי צבעים במטבחים לבנים

מטבחים לבנים יכולים לייצג את עצמם ולהישאר על טהרת הצבע הלבן והם יכולים לשמש כבסיס ליצירת שילובי צבעים אינסופיים. ההעדפה של המטבחים הלבנים בעיצוב העכשווי איננה מפתיעה. הלבן מסמל בעיצוב המערבי ניקיון, שלווה, טוהר ופשטות אלגנטית. הוא בהחלט יכול להיות מאד מתוחכם בפשטות שלו. במאות קודמות בגדים לבנים היו סימן בולט למעמד ושגשוג. רק המעמד הגבוה יכל להרשות לעצמו לייצר בדים לבנים בוהקים ולשמור עליהם לבנים ללא דופי. הוא שידר כוח.

האם מטבחים לבנים הם ניטרליים?

יש משהו חמקמק בצבע הלבן בעיצוב שמאפשר לצבע הזה לשדר סטריליות יתר או עיצוב קר ובו זמנית לשדר אלגנטיות ויראת כבוד. הוא הצבע הבהיר ביותר מכל הצבעים ולפעמים עולה השאלה האם הוא צבע בכלל? כאן הדעות חלוקות. הוא יכול לשמש כקנבס ריק, ניטרלי, לצבעוניות אחרת. הוא יקבל שילובים מעניינים, עם צבעים אחרים או עם חומרים.
הפיגמנט שלו נמצא כנראה בכל צבע אחר, במיוחד אם מעדיפים את הגוונים הבהירים. לפעמים ההשפעה של מידת הכהות או הבהירות של הגוון הנבחר והרוויה של הצבע רבה יותר מהגוון עצמו. יש, למשל, הבדל גדול בין חום או כחול כהה לבין הגוון המוחלש שלהם בעזרת תוספת של הלבן: בז' או תכלת.

תכנון ועיצוב: אדריכלית תמר קרנר, צילום: גידי בועז

כיצד בוחרים את השילוב הנכון?

בבחירת הצבע למטבח יש לחשוב על כמה פרמטרים: הגוון המדויק של הצבע, מידת הרוויה שלו ולא פחות מכך – יכולות השילוב שלו. לפעמים צבע יראה נהדר בפני עצמו, אך יהיה קשה לשלבו עם חומרים או גוונים אחרים במטבח. חשוב שהשילוב יעבוד טוב ביחד וייצור את התגובות הרגשיות הטובות ביותר, כי יש לכך השפעה על העיצוב כמובן, אך גם על מצב הרוח והאווירה.

כמה טיפים לשילובי צבעים במטבחים לבנים:

• שחור ולבן במטבח הוא שילוב ברור שהיה קלאסי בשנות ה-70. הימנעו ממנו במטבח המודרני העכשווי. חפשו משהו מתוחכם יותר.
• גוונים ניטרליים, כמו: בז', אפור או חום יכולים להוסיף חמימות ועומק למטבח לבן.
• אפשר להעז וללכת על נקודות צבע עזות יותר, שיוסיפו כתם צבע למטבח הלבן. אפשר לעשות זאת באמצעות אביזרי המשנה לארונות המטבח. למשל בחירת גוונים מרהיבים למוצרי החשמל, הגדולים או הקטנים, לווילונות או לגופי התאורה. הוספת צבעים עליזים למטבחים לבנים יכולה ליצור אווירה צעירה, מודרנית ותוססת.
• שילוב של אלמנטים מעץ טבעי או פורצלן יכניס מגע של חמימות וקסם לתוך מטבחים לבנים.
• צבעי פסטל רכים כמו: כחול בהיר, ירוק מנטה או ורוד בהיר יכולים ליצור אווירה רעננה ועדינה במטבחים לבנים. אפשר להשתמש בצבעים אלה עבור הדגשות בחלק מדלתות הארונות, במדפים פתוחים, לבדל את האי במטבח, באריחי חיפוי הקיר או במקומות הישיבה.
זכרו כי להעדפה אישית יש תפקיד משמעותי בבחירת שילובי צבעים. זה חיוני לקחת בחשבון את הסגנון הכללי ואת האווירה הרצויה של המטבח וגם את נטיית הלב. המטרה היא תמיד ליצור חלל עם השפעה רגשית נכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *