תהליך תכנון מטבחים כרוך בשיתוף פעולה בין בעלי העניין ומספר אנשי מקצוע. תכנון מטבחים נעשה בדרך כלל בכמה שלבים. באו נכיר את השותפים לתהליך כדי שנוכל להגיע למטבח החלומות בדרך הטובה ביותר.

תכנון המטבח נועד לבעלי הבית

התפקיד המכריע בתהליך תכנון המטבח שייך לבעלי הבית עצמם. המטבח נועד בראש ובראשונה עבורם ולכן שיתוף הפעולה חשוב כאן. זה לא אומר כמובן שעליהם להתמקצע בתכנון מטבחים, אך ככל שבעלי המטבח יהיו יותר מודעים לצרכים שלהם, הפונקציונליים והאסתטיים גם יחד, יציפו בקשות, משאלות וגם אתגרים, יהיה קל יותר למצוא פתרונות ולהגשים את מטבח החלומות. גם אם יהיו פשרות קטנות, כאלו ואחרות, בדרך. בעלי הבית הם אלו שיספקו את המידע על הצרכים, ההעדפות האסתטיות והפונקציונליות וכמובן התקציב, שהם מייעדים למטבח החדש שלהם. לכן מומלץ לערוך את רשימת הצרכים והמחשבות על המטבח העתידי, כדאי לבוא מוכנים למעצבי המטבחים. כל אנשי המקצוע המעורבים יהיו אלו שיתנו את הפתרונות ויעזרו להגיע לתוצאה הטובה ביותר ולמטבח המתאים ביותר בכל האספקטים.

תכנון מטבחים מקצועי

מעצבי מטבחים הם אנשי מקצוע המתמחים בתכנון מטבחים. הם המומחים בעלי הניסיון הרב ביותר בעיצוב מטבחים. מחד הם מבינים את הדרישות והשיקולים הספציפיים הייחודיים לכל חלל מטבח, הכולל את זרימת עבודה, פתרונות האחסון המתאימים, עיצוב הארונות, מיקום מכשירי חשמל ועוד. ומאידך הם אמורים להיות האוזן הקשבת של בעלי הבתים, להבין את הצרכים, ההעדפות האסתטיות והתקציב שלהם. הם יכולים ליצור פריסות מטבח מפורטות, המשלבות את התכונות, החומרים והגמר הרצויים. הם גם הצומת שמשתף פעולה עם אנשי מקצוע אחרים, המעורבים בבניית המטבח החדש, כמו מעצבי פנים או אדריכלים, קבלנים, מומחי מוצרי חשמל וכדומה. הם אלו שינהלו את האינטגרציה בין כולם ויוודאו שתכנון המטבח עומד בסטנדרטים הדרושים, הן של הלקוח והן של המקום, הם יכינו וינחו בדרישות התשתית למטבח החדש ויבדקו שאכן השטח מתאים לדרישות אלו ויוכל לקבל את הרכבת המטבח.
כלומר: אם תוכנית המטבח החדשה דורשת שינויים בחלל או הכנת תשתיות חדשות הם יכינו את תוכנית המערכות המותאמת לתכנון המטבח החדש עבור הקבלנים המבצעים את ההכנות בשטח. לאחר מכן ידאגו לקחת מידות מדויקות להזמנת המטבח החדש וכאשר יהיה מוכן יתאמו את הרכבתו.

ההבדל העיקרי בין מעצב.ת פנים למעצב.ת בחברת עיצוב מטבחים

במקרים של בנייה חדשה או שיפוצים גדולים, אדריכלים או מעצבי פנים עשויים להיות מעורבים בשלבי תכנון המטבחים. יש להם מיקוד רחב יותר והם בדרך כלל מלווים את הלקוח במימוש תוכניות התכנון ועיצוב הפנים הכוללים של הבית. הם יוודאו שעיצוב המטבח יתאים לחזון האדריכלי הכולל. הם עשויים להיות מעורבים בבחירת החומרים, הגימור, הצבעים או ריהוט נוסף, כדי להגיע לפונקציונליות והאסתטיקה הטובה ביותר של המטבח בפרט והבית בכלל.
מעצב או מעצבת בחברת מטבחים הם מומחים המתמקדים במיוחד בתכנון מטבחים. למעצבים אלו ידע וניסיון מעמיקים בעיצוב מטבחים. הם אמורים להיות בקיאים במה שיש לחברת המטבחים להציע, לתכנן עם הלקוח את המטבח המבוקש וללוות את הלקוחות, יחד עם חברת המטבחים, עד להתקנה המוצלחת של המטבח החדש בביתם.
שני אנשי המקצוע עשויים לשתף פעולה ולעבוד יחד כדי ליצור תכנוני מטבח מגובשים, פונקציונלית ומושכים מבחינה ויזואלית, המתיישרים עם תפיסת עיצוב הפנים הכוללת של החלל.

עבודות בנייה או שיפוץ

הקבלנים ובעלי מקצוע, כחשמלאים או אינסטלטורים, אחראים על ביצוע עבודות הבנייה או השיפוץ והכנת התשתיות המתאימות למטבח החדש. הם אמורים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מעצבי המטבחים ובעלי הבתים כדי ליישם את תכנון המטבח והעיצוב בהבטחה לעמידה בקודי בנייה ובתקנות.
שיתוף פעולה מוצלח בין כל הגורמים ובחירה בחברת מטבחים איכותית תבטיח הגשמה של מטבח החלומות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *