תכנון מטבח הוא התהליך בו יקבעו הפריסה הנכונה של המטבח ועיצובו. התכנון אמור להתייחס למקום המיועד למטבח, לצרכים ולהעדפותיהם האישיות של בני הבית וכמובן לסגנון העיצוב המבוקש. תכנון מטבח יוקרתי בסגנון מודרני דורש תשומת לב לעוד כמה נקודות בדרך.
כדי שהליך התכנון והעיצוב יהיה נכון ומדויק לדרישותיכם ישנן כמה המלצות:

1. השקיעו בחומרים יוקרתיים

החומר ממנו עשוי המטבח ישפיע על הנראות שלו ועל יכולתו לשרת בהנאה שנים רבות קדימה. חומרים עמידים, אנטי בקטריאליים ופרזול ברמה גבוהה, מהם המטבח יהיה בנוי, יבטיחו מטבח שיוכל להיות פעיל, נוח ומסב הנאה רבה זמן ממושך. כל פתיחה של דלת או מגירה צריכה להיות בחגיגה והרגשת סיפוק. עיבודים מתוחכמים לחומרים יוקרתיים אותנטיים כמו עץ, זכוכית, ציפויים ננו-טכנולוגיים או פורצלן יבטיחו שחזיתות המטבח יהיו בעלות מראה יוקרתי, ממש כמו רהיט נחשב, ויוכיחו עדכניות ועמידות לאורך זמן רב.

2. טכנולוגיה מתקדמת

הטכנולוגיה המתקדמת נועדה להפוך את חיינו לקלים ונוחים יותר ולעזור למטבח לשרת אותנו בצורה טובה יותר. בחרו במטבח חדשני שמיוצר בצורה מתועשת, מדויקת ומשתמש בפרזול מתקדם. במטבחים המודרניים בפרט תהיה העדפה ברורה לנראות של קווים נקיים, שלמים, בממדים גדולים. זו שלמות שיהיה קשה להשיגה באמצעים אחרים. בהחלט נרצה שגם פנים המטבח ישרת אותנו בנוחות מרבית, שכל הצירים והמסילות ינועו בקלות, יישאו משקל רב ושלא יהיו למטבח תקלות טכניות, גם לא בעבור הזמן. דיוק קל יותר להשגה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

3. גימור

במטבחים המודרניים בהם מופיעות מסות גדולות יחסית של פני שטח נקיים הגימור חייב להיות מושלם. המינימליזם צריך להיראות במיטבו עד לאחרון הפרטים הקטנים. קצוות הדלתות, למשל, צריכות להיות מטופלות, חומרי הציפוי צרכים להיות מוגנים, כדי שטביעות אצבעות וסימני לכלוך לא יראו עליהם בקלות. המראה הסופי של הדלת ועמידותה תמיד יהיו תוצאה ישירה של אופן העיבוד והגימור שלה.

4. פרטי עיצוב מיוחדים

הצפייה היא שמטבח יוקרתי יהיה מיוחד וייחודי. המראה הסופי של המטבח יקבע על ידי התכנון ובחירת התמונה השלמה של החזיתות והמוצרים הנלווים, כמו: משטחי העבודה, חיפויי הקירות ומוצרי החשמל. לאבני היסוד הללו אפשר להוסיף גם אביזרים מעניינים שונים, פרטי עיצוב וריהוט משלים. פרטי עיצוב מיוחדים יהפכו את המטבח לאישי ואותנטי, יוסיפו צבע ואופי לחלל שלכם. זו יכולה להיות ויטרינה מעניינית להצגת אוספים אישיים, מדפים, מזנון, עגלת הגשה מיוחדת, אביזרים תלויים ועוד.

5. מוצרים משלימים במראה מודרני

בחרו במוצרים המשלימים, כמו משטחי העבודה, ברז, כיור, מוצרי החשמל, שיהיו בעלי מראה מודרני. יש להם נוכחות במטבח והם בהחלט יוסיפו וישלימו את המראה המודרני המבוקש. לחילופין – אפשר לשקול גם אמצעי הסתרה למוצרי החשמל מאחורי דלתות ולשקול לבחור במקררים אינטגרליים.

6. אחסון בשפע

תכנון מראש של מקומות אחסון ישמור על מטבח מסודר ומראה נקי האופייני למטבח המודרני. מרב המוצרים והחפצים יכולים למצוא את מקומם מאחורי דלתות סגורות. אפשר לתכנן גם מיעוט חלוקות חיצוניות ולהסתיר חלק ניכר מהנשלפים מאחורי חזיתות גדולות ונרחבות, כמו מגירה בתוך מגירה, מדפים נשלפים מאחורי דלת סגורה או מערכות דלתות כיס, שיודעות להסתיר כל תוכן פנימי: ארונות, משטחי עבודה למוצרים קטנים או מוצרי חשמל אחרים.

7. גופי תאורה נסתרים

גופי תאורה נסתרים יוצרים אווירה מזמינה ומאד נוחים לעבודה במטבח. הם יכולים להשתלב במקומות שונים: בתחתית הארונות העליונים, במדפים פתוחים, בתוך הארונות, מתחת למשטח העבודה. כאשר יש אבזור על הקיר הם יוכלו להאיר ולהוסיף הדגשה מעניינת.

8. בחירת צבעים

פלטת הצבעים העכשווית של המטבח המודרני כוללת בעיקר גוונים לבנים, אפורים ושחורים. אלו לא גבולות ברורים אלא מנעד אינסופי של אפשרויות, בהם אפשר ליצור גם שילובים עם חומרים אחרים, כמו: עץ, זכוכית או פורצלן. כל אחד מהם הוא שער לעיצוב חדש. אפשר גם לחרוג וללכת אחרי נטיית הלב לגוון צבע אחר ועדיין להישאר בתוך קוויו של הסגנון המודרני.
מטבחים מודרניים יוקרתיים ומעוצבים בהשראת תנועת הבאוהאוס, בביצוע מוקפד ועם החומרים האיכותיים ביותר – הם הנחות היסוד של המותג הבינלאומי next125 מבית חברת המטבחים הגרמנית Schuller.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *